КЗК глоби "Милки груп био" и "Димитър Маджаров 2" с над 1 млн. лева

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществени санкции за извършено нарушение по ЗЗК на две компании за повече от 1 млн. лева, съобщи на интернет страницата си антимонополният регулатор, като решението му е от 17 април.
Заради пренебрегната "забрана за въвеждане в заблуждение относно съществени свойства на стоките или услугите" (чл. 31 от ЗЗК) "Милки груп био" ЕАД е глобено с 1 046 337 лв. (0,3% от общия оборот на предприятието за 2023 г.). А "Димитър Маджаров 2" ЕООД - в размер на 46 018 лв. (0,1% от общия оборот на предприятието за 2023 г.).
КЗК отбелязва, че в хода на проучването е установено, че в противоречие с горепосочената забрана двете дружества обозначават продукти като "овче сирене", но в състава на които се съдържа "значително количество чуждовидово мляко". Според разкритото - за продукти на "Милки груп био" ЕАД в размер 63 ± 7,55%, а за продуктите на "Димитър Маджаров 2" ЕООД в размер 7 ± 0,84%.
Скандал с фалшиво сирене, което се продава в магазините като "100% овче", а всъщност съдържа краве мляко, се разрази през септември 2023 г., след като сдружение "За достъпна и качествена храна" направи изследване на проби на овче сирене и констатира, че от 10 проби само в една има наличие единствено на овче мляко. Тогава КЗК образува служебно производство за проучване на евентуално извършени нарушения от страна на "Милки Груп Био" ЕАД (производител на продуктите "Саяна") и "Димитър Маджаров - 2" ЕООД във връзка с производството и разпространението в търговската мрежа на овче сирене, което съдържа краве мляко, въпреки означението на етикета "овче сирене" и "100 % овче мляко".
"Занимавам се с производство на млечни продукти от 40 години - 7 години в държавни предприятия и 33 години произвеждаме млечни продукти под марката "Димитър Маджаров", която е 100 процента българска семейна фирма с български капитал. В нашата фирма качеството е издигнато в култ, за първи път за всички тези години получаваме обвинение, че не работим качествени продукти", коментира тогава Юлия Маджарова, управител на млекопреработвателно предприятие "Димитър Маджаров-2".
"Искам да подчертая, че това, което се хвърля в пространството, са някакви недоизяснени случаи, но те се представят на крайния потребител. Това уврежда имиджа на българския продукт", каза на свой ред в дискусията по темата Албена Йорданова, маркетинг директор на "Милки Груп Био".
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/parite/kzk-globi-milki-grup-bio-i-dim/